marți, 5 mai 2009

Scrisoare catre Tata...


Nu ti-am scris niciodata si ma simt putin stangace. Astazi, 6 Mai, o zi importanta....deoarece ea incepea, acu ceva timp, cu o imbratisare si cu " La Multi Ani, Tata!". Tin minte ca in fiecare an de ziua ta, era o zi atat de frumoasa, insorita, vesela de parca ar fi fost Floriile sau Prima zi de Paste.
Din pacate, chiar daca ziua e insorita, calda....nu e o vesela zi. Eu si mama ne amintim de tine la timpul trecut si sincer iti spun, nu-mi place. Nu-mi place sa le vorbesc altora de tatal meu la timpul trecut, sa le spun:"azi ar fi fost ziua lui, azi ar fi implinit 48 de ani". Nu-mi place, in loc sa-ti spun "La Multi Ani", trebuie sa ma duc sa-ti aprind o lumanare acolo unde te odihnesti.

Pentru mine, si stiu ca au trecut ani de cand nu mai esti, dar pentru mine tu inca esti prezent, prezent in casa in care m-ai crescut tu si mama, prezent in fiecare zi in bucatarie, fumand o tigara si uitandu-te la Tv, prezent in camera in care dormi...si totusi, uneori, e atat de pustie si rece acea camera....se simte lista ta.

Uneori stau si imi imaginez ca vorbesc cu tine...si iti spun ce am pe suflet, si blestem ziua in care ne-ai parasit...si plang...si imi cer iertare pentru ceea ce am spus.

Am impresia cateodata ca aud cum vii spre camera mea...si deschizi usa...si imi spui:"Andrusca, am si eu o rugaminte la tine".

Imi aduc aminte cu placere si lacrimi in ochi de clipele petrecute numai cu tine, cand mama pleca la tara si ramaneam numai noi 2 acasa, era raiul pe pamant. Cand inca lucrai si m-ai luat la depozit...si imi aratai toate natiile de armament, imi placea cum imi explicai...la ce se foloseste...si cand...si de ce.
Aveam cred ca pana in 6 ani cand, tot cu tine eram, mi-am prins piciorul la roata din spate a bicicletei :)) avem sosetele rosii...si nu se observa rana si sangele ce curgea....oricum stiu ca mama a facut un taraboi mare atunci.

Hm....cand am ajuns la liceu...pff...ce vremuri, aveam un obiect ce-l uram, LOGICA. Si imi tot dadeai si tu probleme de logica...eram atat de nervoasa :)).

:)) Richy cand latra la piciorul tau, ca-l aveai in ghips...Tu si mama cand il faceati sa cante, Pavaroti ii spuneai ;)).

Am admirat mult ambitia ta, chiar daca nu mai erai ca ceilalti...de gatiti nu te-ai lasat... mh, ce buni mai erau acei frigarui ce-i gaseam acasa cand ajungeam de la scoala.

Ma simt mandra ca seman cu tine, avem aceasi privire rece si serioasa cateodata, vai si amar pentru cei ce ne supara. Ochii tai verzi, ce frumosi erau....desi incercai tu sa pari dur si serios...crede-ma ca nu-ti prea iesea...te dadeau de gol ochii...ochii in care vedeam ca eu si mama suntem tot ce ai tu mai bun pe lume.

Mi-e foarte dor de tine....si tot nu-mi vine sa cred ca tu, tatal meu, prietenul meu cel mai bun....nu mai e. A fost o perioada cand aveam impresia ca esti plecat undeva si o sa vii acasa in curand, aveam aceea senzatie de nerabdare...ca si cum...hai odata acasa.

M-ai invatat o groaza de lucruri, sa lipesc cu pistolu de lipit, sa schimb prize....si multe altele si iti multumesc pentru asta.

Cand a venit mama sa-mi spuna ca nu mai respiri, nu am crezut-o, am crezut ca rade de mine. Dupa ce te-au imbracat, m-am dus in camera in care erai...am pus capu pe pieptul tau sa aud inima cum bate, asa cum imi placea sa o aud mereu cand stateam amandoi si ne uitam la filme. Nu se mai auzeam nimic. Azi cand stau si ascult inima cuiva cum bate mereu ma gandesc la tine.
Tu si mama sunteti viata mea, cand te-ai dus, ne-ai luat o jumatate de viata de la amandoua. Tii minte cat de mult ma certam cu mama, acuma m-as lega si cu lanturi de ea....numai sa stiu ca va fi mereu langa mine.

Iti multumesc pentru tot ce ai facut pentru mine, imi cer iertare de am gresit fata de tine. Iti multumesc pentru discutiile pe care le avem atunci cand dorm si cand te visez. Iti multumesc ca esti tatal meu.

Mi-aduc aminte acum de parca ar fi fost ca ieri
Si primii pasi in viata atunci cand plangi cand ceri
Cu chipul lui sever si tonul vocii bland.
Stiam sa trag la tinta si stiam sa patinez
Stiam sa mesteresc si stiam sa desenez
Mergeam pe bicicleta privind 'naintea mea
In spate era tata care tinea de sea.
"Nu te juca cu aia, vezi ca nu-i bine asa"
"Ai grija cand treci strada sa te uiti in stanga ta"
"Cand mergem la padure am sa-ti fac, daca inveti, un arc cu sageti"

Mama, atat de mult mi-e de dor de tata
De parca n-as sti cand mi-e dor, ca totu-i trecator

As vrea si acuma tata sa ascult vorba ta
As vrea si acuma tata sa mai spui cate ceva
As vrea si acuma tata cand gresesc sa ma certi si apoi sa ma ierti.

4 comentarii:

constantinandreirusu spunea...

cu asemenea drame nu stiu prea bine cum sa ma descurc..invariabil ma apuca plansul pentru ca ma gandesc la ai mei , la naiba: plang si cand ma trezesc dupa ce am visat ca s-au stins . incerc sa ma pregatesc uitandu-ma la cei ce au trecut prin asta si toti imi spun doar ca TIMPUL iti mai alina durerea , doar ca o atenueaza nu o sterge . si nu ca as vrea sa imi treaca durerea , dar mi-e teama ca nu-mi voi reveni niciodata . si sunt baiat , dar mai am si 4 surori . aveam o colega cand lucram in confectii care plangea de fiecare data cand auzea melodia lui pavel stratan (sunt sigur ca stii care) desi trecusera vreo 16 ani . cu greu dar am gasit si timpuri noi :TATA ( ca mi-ai adus aminte ca nu am avut-o niciodata) . sa inteleg ca de asta esti atat de melancolica ?...

lwr spunea...

intamplator sau nu...azi-noapte am visat ca tatal meu..persoana la care tin cel mai mult pe lumea asta a murit...Doamne fereste de asa ceva...nu as putea merge inainte...nu as avea pentru ce sa ma mai lupt...pe cine sa fac mandru de mine,nu imi inchipui viata fara tatal meu.E singura persoana pentru care trec peste orice tip de greutati.Imi amintesc ca plangeam groaznic azi-noapte..m-am trezit speriata si nu stiam cum sa ma ridic mai repede din pat sa ma asigur ca tata e in regula.Groaznic...un simplu vis... .Foarte frumso articolul...asta e cuvantul potrivit...frumos,...nu il folosesc foarte des...dar aici e ca uns,frumos,trist in acelasi timp,dar bravo tie ca ai avut puterea sa imparti off-ul tau cu cei care te urmaresc.Imi pare rau pentru pierderea groaznica,stiam dar nu am inrdaznit niciodata sa te intreb amanunte,poate pentru ca ma gandesc la mine,cum as reactiona eu...iar eu as fi distrusa.Te pup

ali alexandru florin spunea...

aceasta scrisoare o adevarate drama ca asa mi sa intam plat mie acest moment dramatic tatal meu ma parasit plang mereu si sper ca intr-o buna zi se va intoarce la mine sal vad inca odata alaturi de mine tatal meu cand ma parasit eu plangeam zi si noapte ca tata se va intoarce au trecut aproape 1 ani de cand ma parasit si tot astept sa se intoarca sper ca la nimeni nu se va intampla ce mi sa intamplat si mie daca tatal meu se va uita la aceasta drama pe care o scriu pe tatal il iubesc tata te iubesc

floares anca spunea...

iti mai aduci aminte cand schimba becul la tine in camera inainte de ziua ta si asculatm noi bosqito si el dansa pe masa,a fost un om de valoarea,mie dor de cartofi lui coptii la cuptor cu usturoi dak mai tii minte knd tatal tau ia scos pe geam sa se raceasca si mama ta a inchis geamul si totii carfofii au zburat jos si a trebui sa mergem sa-i culegem...sunt amintiri placute care trebuie sa persiste mereu in viata noasta,Dumnezeu sa-l odihneasca in pace..